Πέμπτη, 25 Ιουλίου 2013

ΝΕΑ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΚΑΡΑΣΜΑΝΗ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΑΤΗ ΚΑΙ ΤΗ ΛΗΣΤΕΙΑ ΤΩΝ 120 ΕΚ.ΕΥΡΩ ΑΠΌ ΤΟΝ ΟΔΙΚΟ ΜΑΣ ΑΞΟΝΑ

Ο Μ. Χρυσοχοϊδης αναγνωρίζει ¨λάθη¨ και δεσμεύεται να επανέλθει σύντομα στο θέμα

Το τεράστιο για το Νομό μας ζήτημα των παρακάμψεων Χαλκηδόνας και Γιαννιτσών, ανέδειξε για ακόμη μια φορά ο Γιώργος Καρασμάνης, στην συνεδρίαση της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, παρουσία του νέου Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλη Χρυσοχοϊδη.
Αντικείμενο της συνεδρίασης, ήταν η ενημέρωση από τον Υπουργό για την κατασκευή του Β’ Τμήματος της Περιφερειακής Δυτικής Θεσσαλονίκης για την οποία – όπως ο Γιώργος Καρασμάνης έχει καταγγείλει σε όλους τους τόνους και αποκαλύψει με αδιάσειστα στοιχεία - ¨υφαρπάχτηκαν¨ με μεθοδεύσεις άλλων εποχών, τα 120 εκατομμύρια που προορίζονταν για το μεγάλο έργο στο Νομό μας.  

Δασικό χωριό "Κέδρος"

Ο Βουλευτής και με την νέα τεκμηριωμένη τοποθέτησή του, απέσπασε από τον Υπουργό τη διαπίστωση ότι η Πέλλα, αν και βρίσκεται στο Κέντρο της Κεντρικής Μακεδονίας είναι απομονωμένη, καθώς και την αναγνώριση ότι στο συγκεκριμένο ζήτημα (τις Παρακάμψεις Γιαννιτσών και Χαλκηδόνας) έχουν γίνει διάφορα λάθη! Πρόσθεσε δε ότι «ότι πρέπει να δούμε άμεσα το συγκεκριμένο θέμα» και δεσμεύτηκε να «επανέλθει σύντομα σ’  αυτό, ώστε να υπάρξει ένας δρόμος ασφαλής και ταχύς που θα οδηγεί από την Πέλλα στη Θεσσαλονίκη και στην Εγνατία Οδό και θα ¨κουμπώνει¨ κάθετα».
Τα τεκμηριωμένα επιχειρήματα του Γιώργου Καρασμάνη, είχαν προκαλέσει – πριν την τελική τοποθέτηση του Υπουργού -  δήλωση του Προέδρου της Επιτροπής ο οποίος, απευθυνόμενος στον Βουλευτή είχε τονίσει: «Είναι αλήθεια ότι αυτό το θέμα, κύριε συνάδελφε, το αναδεικνύετε για πολλοστή φορά σε αυτή την Επιτροπή σε διάφορους υπουργούς.  Πιστεύω, κάποια στιγμή ότι θα έχετε μια ολοκληρωμένη απάντηση. Οφείλω κι εγώ να το επισημάνω».
Ακολουθούν τα χαρακτηριστικότερα αποσπάσματα των πρακτικών από την συνεδρίαση και την τεκμηριωμένη τοποθέτηση του Γιώργου Καρασμάνη:

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΣΜΑΝΗΣ: «Θα ήθελα να θέσω ένα ερώτημα για την αναβάθμιση της Περιφερειακής Δυτικής Θεσσαλονίκης. Ο προϋπολογισμός των δύο εργολαβιών σε τι ποσό κυμαίνεται;»
ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣ ΣΑΒΒΑΪΔΗΣ (Πρόεδρος της «Εγνατία Οδός» Α.Ε.): «Η πρώτη εργολαβία, η οποία έχει υπογραφεί, έχει συμβατικό ποσό, δηλαδή μετά την έκπτωση, μαζί με το Φ.Π.Α., 41 εκατομμύρια 400 χιλιάδες ευρώ περίπου. Η δεύτερη εργολαβία, στην οποία αναφερόμαστε σήμερα, έχει συμβατικό ποσό, μαζί με το Φ.Π.Α., 21 εκατομμύρια 500 χιλιάδες περίπου.»
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΣΜΑΝΗΣ: «Άρα, περίπου, στο σύνολο 62 εκατομμύρια. Κύριε Πρόεδρε, κύριε Υπουργέ, στις 23 Μαΐου του 2012 ο προηγούμενος Υπουργός, κ. Καλογιάννης, μάς ενημέρωσε για το ένα κομμάτι της Περιφερειακής Δυτικής Θεσσαλονίκης που αντιστοιχεί στο ποσό των 42 εκατομμυρίων και σήμερα μάς ανακοινώνετε τα υπόλοιπα 21 εκατομμύρια για το άλλο κομμάτι. Συγχωρέστε με γι’ αυτό που θα πω, που ασφαλώς δεν αφορά εσάς, κύριε Υπουργέ. Με τη σημερινή συνεδρίαση ολοκληρώνεται μια πολιτική αλχημεία, μια πολιτική ατιμία σε βάρος του Νομού Πέλλας.
Είχαμε διασφαλίσει 120 εκατ. € για την παράκαμψη Χαλκηδόνας και Γιαννιτσών και υπήρχε η δέσμευση να ολοκληρωθεί, υπήρχαν τα χρήματα και για το κομμάτι Μαυροβούνι- Έδεσσα. Και δεν τα λέω εγώ αυτά, υπάρχουν επίσημα ντοκουμέντα του υπουργείο σας, τα οποία επιβεβαιώνουν ότι αυτά τα 120 εκατ. € αφορούν την Πέλλα, το λέει η ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών της Περιόδου 2007- 2009, το λέει η ηγεσία της περιόδου του 2009-2012, το λένε οι κρατικοί περιφερειάρχες ότι αυτά τα λεφτά ανήκουν στην Πέλλα. Δυστυχώς, όμως, με μεθοδεύσεις που παραπέμπουν σε αλήστου μνήμης εποχές, μια Θεσσαλονικιώτικη παρεούλα με τα παρακλάδια της κατάφερε προεκλογικά να απεντάξει αυτό το έργο ζωής για το νομό μας, και να μας αρπάξει, να μας ληστέψει κυριολεκτικά το λέω αυτό, αυτά τα χρήματα και να τα χρησιμοποιήσει για την αναβάθμιση της Περιφερειακής Δυτικής Θεσσαλονίκης.
Δεν θα επεκταθώ σε λεπτομέρειες, δεν θέλω να κουράσω τους συναδέλφους, γιατί τα ανέφερα με λεπτομέρεια όταν έγινε η πρώτη ενημέρωση από τον κ. Καλογιάννη είναι καταγεγραμμένα στα πρακτικά της Επιτροπής. Υπάρχει, άλλωστε, πλήρης φάκελος με στοιχεία αποκαλυπτικά, ντοκουμέντα που αποδεικνύουν πέραν πάσης αμφιβολίας σκόπιμες ολιγωρίες των αρμοδίων υπηρεσιών, έκνομες παραβάσεις κρατικών λειτουργών που μεθόδευσαν αυτό τεράστιο σκάνδαλο. Αρκεί να σας πω, ότι υπάρχει καταγγελία υψηλόβαθμων στελεχών της περιφέρειας που λένε ότι η αναβάθμιση της Περιφερειακής Δυτικής Θεσσαλονίκης βρίσκεται σε ανύπαρκτη μελέτη, σε μελέτη αναγνωριστική. Και το λένε δημόσια!
Αυτό, λοιπόν, κύριε υπουργέ, τον τεκμηριωμένο φάκελο θα σας τον παραδώσω, με την ελπίδα ότι ως νέος υπουργός θα ευαισθητοποιηθείτε και θα αποτρέψετε αυτή την κατάφωρα αδικία εις βάρος του νομού μου. Σας πληροφορώ ότι γι' αυτό το μεγάλο σκάνδαλο έχει ενημερωθεί και ο πρωθυπουργός. Προσωπικά θέλω να σας διαβεβαιώσω ότι εγώ δεν κάνω ούτε ένα βήμα πίσω σε αυτό το θέμα. Ελπίζω, κύριε υπουργέ, όταν θα ενημερωθείτε από τον φάκελο που θα σας παραδώσω θα θελήσετε να αποκαταστήσετε αυτή την κραυγαλέα αδικία εις βάρος του νομού Πέλλας, και είτε με την διαδικασία του overbooking, είτε με την ενδεχόμενη αναθεώρηση του ΕΣΠΑ τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, μπορεί αυτό το έργο να ενταχθεί. Είσαστε γείτονας, κ. Χρυσοχοΐδη από την διπλανή Ημαθία, γνωρίζετε καλά το άθλιο δίκτυο του νομού Πέλλας. Αρκεί να σας πω ότι την τελευταία εικοσαετία θρηνήσαμε σε αυτόν τον οδικό άξονα Έδεσσα- Γιαννιτσά- Χαλκηδόνα 522 νεκρούς, 617 βαριά τραυματίες, 3500 θύματα με ελαφρύτερους τραυματισμούς.
 Οποιαδήποτε άλλη σύνδεση με άλλο  οδικό άξονα πέραν του κάθετου οδικού άξονα Έδεσσα- Γιαννιτσά- Χαλκηδόνα, το τονίζω αυτό, κύριε υπουργέ, για μένα είναι αστείος ισχυρισμός και απαράδεκτη ενέργεια.
Ένας είναι ο κάθετος άξονας που συνδέει τον νόμο Πέλλας με την Εγνατία Οδό και αυτός είναι: Έδεσσα- Γιαννιτσά- Χαλκηδόνα, Και αυτό ζητούν οι κάτοικοι της Πέλλας. Σας παρακαλώ πάρα πολύ, θέλω να το δείτε το θέμα αυτό. Μιλάμε για σκάνδαλο ολικής! Για άθλιες προεκλογικές μεθοδεύσεις.
Την ημέρα της διάλυσης της βουλής, άρπαξαν, λήστεψαν αυτά τα 120 εκατ. € που υπήρχαν για την Πέλλα. Και επειδή ο προϋπολογισμός των 2 έργων, των 2 εργολαβιών της Περιφερειακής Δυτικής Θεσσαλονίκης φτάνει στα 60 εκατ. €, Από τα 120 εκατομμύρια υπολείπονται άλλα 60 εκατ. €. Με αυτά τα 60 εκατομμύρια μπορεί να ξεκινήσει το οδικό τμήμα Γιαννιτσά – Χαλκηδόνα. Σας παρακαλώ να δείτε το θέμα αυτό. …»

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΒΛΑΧΟΣ (Πρόεδρος της Επιτροπής): «Είναι αλήθεια ότι αυτό το θέμα, κύριε συνάδελφε, το αναδεικνύεται για πολλοστή φορά σε αυτή την Επιτροπή σε διάφορους υπουργούς.  Πιστεύω, κάποια στιγμή ότι θα έχετε μια ολοκληρωμένη απάντηση. Οφείλω κι εγώ να το επισημάνω.»