Τρίτη, 23 Απριλίου 2013

Μια πόλη αναζητεί τις συναγωγές της. Αόρατα πολιτιστικά μνημεία της εβραϊκής Θεσσαλονίκης

Εβραϊκό Μουσείο Θεσσαλονίκης 

Μια πόλη σε αναζήτηση της kehilot του?. αόρατο πολιτιστικά μνημεία της Θεσσαλονίκης  Μια έκθεση 

[Για τεχνικούς λόγους, μόνο ένα μικρό μέρος της έκθεσης παρουσιάζεται εδώ]
. Είμαι ένα αγόρι από τρίμηνο Baron Hirsch 
. Μεγάλωσα δίπλα στις σιδηροδρομικές γραμμές 
. μου μεταφέρθηκε στο Άουσβιτς με το τρένο 
εκεί, ήμουν εκτελεστεί σε ένα δωμάτιο αερίου. 
προγόνους μου έφτασε στη Θεσσαλονίκη 
Κυνηγημένος από την Αραγονία και τη Σικελία? 
Κυνηγημένος από την Καστίλη και στην Απουλία? 
Κυνηγημένος από το Μαγκρέμπ και την επαρχία? 
Ήρθαν και να γεμίσει το κενό της πόλης 
. Με τραγούδια γλώσσες, καθώς και αργαλειούς . Είμαι ένα αγόρι από τρίμηνο Baron Hirsch . Κανείς σημείωσε το όνομά μου . θα αφηγούνται την ιστορία των προγόνων μου , λοιπόν, Πρέπει επίσης να θυμόμαστε. ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ: Η έκθεση εκπονήθηκε από το Εβραϊκό Μουσείο της Θεσσαλονίκης (2013)? επιμέλεια EA Χεκίμογλου με τη βοήθεια του Erika Perahia και Lucy Ναχμία? σχεδιάστηκε από Hybrazil. Οι επιμελητές είναι χρεωμένες με το ακόλουθο αρχείο: Ισραηλιτική Κοινότητα Θεσσαλονίκης, Εβραϊκό Μουσείο Θεσσαλονίκης, Πόλη Γραφείο Προγραμματισμού, Δήμος Θεσσαλονίκης, Κέντρο Ιστορίας Θεσσαλονίκης, Genndeios Βιβλιοθήκη της Αθήνας, Αμερικανική Σχολή Κλασικών Σπουδών στην Αθήνα, Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδα, Εθνική Χαρτοθήκη, ΕΛΙΑ, 



Εθνική Τράπεζα της Ελλάδα, το Εβραϊκό Μουσείο της Ελλάδα, Ιστορικό Αρχείο Μακεδονίας. Βιβλιογραφία: Μελέτες Ρένα Μόλχο, Gila Hadar, Βίλμα Χαστάογλου. Προσωπικά αρχεία: Ευ. Ρούπα & Ε. Χεκίμογλου, Ch. Κ. Παπαστάθης, AD Παπαϊωάννου, BA Μαυρομμάτης, Είμαστε επίσης ευγνώμονες προς Ellie Ghala-Gheorgila, J. Μπενμαγιώρ, Π. Hagouel, Π. Gheorgilas, Α. Tsirambidis, J. Καπόν, Jann Huizenga και C. Yurt.  Πρόλογος 


Η έκθεση προσδιορίζει τις θέσεις των παλαιών εβραϊκές συναγωγές της Θεσσαλονίκης, μετά από εκτεταμένη μελέτη μελετητής της επίσημες πηγές. Οι επισκέπτες θα πρέπει να ενθαρρύνονται να αναγνωρίσουν την ακριβή τοποθεσία ενός σημαντικού αριθμού των ιστορικών συναγωγών και το σεβασμό kehilot στο παλιό αστικό πυρήνα της Θεσσαλονίκης, δηλαδή η περιοχή που περιλαμβάνεται μεταξύ των σημερινών οδών Βενιζέλου, Εγνατίας, Αγίας Σοφίας και Νίκης. 
Η σύντομη- μακροπρόθεσμος στόχος της έκθεσης είναι να δημιουργήσει ένα γενικό αίσθημα για τη στενή και αναγνωρίσιμη ιστορική σχέση μεταξύ κάθε γωνιά της κεντρικής επιχειρηματικής περιοχής της Θεσσαλονίκης και του εβραϊκού παρελθόντος της πόλης. 
Ο μακροπρόθεσμος στόχος του προγράμματος είναι να αναπτύξει μια "θεωρία του τόπου ", που θα συνδέει την παρούσα εικόνα της πόλης για να χάσει την ιστορική μνήμη της και να θεσπίσουν μια νέα ατζέντα για την ιδεολογία των σύγχρονων Θεσσαλονικέων. 
Kehilot (sing. kehilah) ήταν σχεδόν αυτόνομη εβραϊκή δημοτικές επιχειρήσεις. Η θρησκευτική υπηρεσία κάθε kehilah είχε υποβιβαστεί σε μια συναγωγή. Στη Θεσσαλονίκη, κάθε kehilah "ήταν μια πόλη η ίδια». Περισσότερα από πενήντα Kehilot και στο σεβασμό συναγωγές καθορίστηκαν στον αστικό πυρήνα της πόλης στα τέλη του 15ου και 16ου αιώνα. 
Αλίμονο, δεν υπάρχει απομεινάρι των εβραϊκών πολιτιστικών μνημείων επιβιώνει. 
Παρά το γεγονός ότι η πλειοψηφία του πληθυσμού της Θεσσαλονίκης ήταν Εβραίος για τους τελευταίους τέσσερις αιώνες , η kehilot λέξη είναι άγνωστη στη σύγχρονη Θεσσαλονικείς. Το Ολοκαύτωμα καταστρέψει όχι μόνο τις ζωές των 50.000 Εβραίων Θεσσαλονικείς, αλλά και τα κτίρια, η γλώσσα, η παράδοση, ακόμα και τη μνήμη αυτής της πόλης. 
Σκεφτόμαστε την έκθεση ως μια ρωγμή στον καθρέφτη της λήθης? Kehilot είναι μια λέξη που θα πρέπει να να ακουστεί ξανά. Δαυίδ Σαλτιέλ Πρόεδρος Ισραηλιτικής Κοινότητας Θεσσαλονίκης με την προέλευση και το σχέδιο εγκατάστασης Σύμφωνα με το δίλημμα είτε της υποχρεωτικής εκχριστιανισμό ή την έξοδο από τη χώρα τους, δεκάδες χιλιάδες των Εβραίων από την Ιβηρική χερσόνησο, την Ιταλία, τη Σικελία, επαρχία της Γερμανίας, ο οποίος μίλησε καστιλιάνικα , καταλανικά, πορτογαλικά, ιταλικά, Occitane (langue d'oc), και τα γερμανικά, κατέφυγε στην Οθωμανική Αυτοκρατορία, στα τέλη του 15ου και στις αρχές του 16ου αιώνα? πολλοί από αυτούς εγκαταστάθηκαν στη Θεσσαλονίκη. Οι απόγονοι των βυζαντινών Εβραίων της πόλης είχαν απελαθεί στην Κωνσταντινούπολη το 1454, πολύ πριν από την άφιξη των προσφύγων. Μετά την οθωμανική εκστρατεία στην Ουγγαρία (1530) μερικές χιλιάδες γερμανόφωνη Εβραίοι απελάθηκαν σε Θεσσαλονίκη και Χαλκιδική. Τα έγγραφα της παρούσας έκθεμα αποκαλύπτουν ότι η εβραϊκή κοινότητα ήταν ο κάτοχος της τάξης του 10 τοις εκατό του εδάφους μεταξύ Tcharsi-road (η σύγχρονη Βενιζέλου) και η εκκλησία της Αγίας Σοφίας, ίσως από την Έξοδο του 1492. Το ποσοστό αυτό δεν περιλαμβάνει την ατομική ιδιοκτησία των Εβραίων. Σύμφωνα με την έρευνα του 1913 του πληθυσμού, που οργανώθηκε από τις ελληνικές αρχές, περίπου το 88 τοις εκατό των κατοίκων στην περιοχή αυτή ήταν Εβραίοι. Ο εβραϊκός πληθυσμός της Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με τις πρώτες έρευνες Οθωμανική 1500 1519 1530 * 1567 1613 4.125 16.645 13.225 16.899 16.935 * Σε 1520 μια καταστροφική πυρκαγιά έλαβε χώρα. Η χωρική κατανομή των παλαιών συναγωγές, σύμφωνα με τα πορίσματα της παρούσας έκθεσης 906,1 Μια ανακατασκευή της αστικής περιοχής με τη βοήθεια ενός χάρτη που απεικονίζει την παλιά πόλη? τον χάρτη τέθηκε σε ένα σύγχρονο, που στην ίδια κλίμακα (ευγενική προσφορά του Elie Gala-Gheorgila)







908 
Οι αριθμοί δείχνουν το ποσοστό του εβραϊκού πληθυσμού στην περιοχή μεταξύ των οδών Βενιζέλου και Αγίας Σοφίας, σύμφωνα με την έρευνα που πραγματοποιήθηκε από τις ελληνικές αρχές το 1913
Σύμφωνα με την Ελληνική 1913 Έρευνα
Ιδιωτική Συλλογή
Ταλμούδ Τορά
με τους παρόντες όρους Ταλμούδ Τορά που βρίσκεται στη γωνία της σύγχρονης Ερμού και Αριστοτέλους Οδών και καλύπτει ολόκληρη την περιοχή της σύγχρονης αγοράς Μοδιάνο, τη γειτονική Νέα Αγορά και το λεγόμενο «Καπάνι» της αγοράς. 
Το Ταλμούδ Τορά συγκρότημα καταλαμβάνει μια έκταση μεγαλύτερο από ένα στρέμμα και φιλοξενείται πολλά κτίρια σε παρακείμενα εσωτερικές αυλές: (α) Η κεντρική συναγωγή Ταλμούδ Τορά, (β) ένα σχολείο που φέρει το ίδιο όνομα, (γ) το άσυλο που φέρει το ίδιο όνομα, (δ) άζυμο ψωμί εργοστάσιο ( matzah), (ε) η παλιά συναγωγή της Σικελίας, (στ) η συναγωγή Mograbis, (ζ) η νέα συναγωγή καταλανικά, (η) δύο συναγωγές της Λισαβόνας. 
Αυτό το συγκρότημα που καλύπτει το οικοδομικό τετράγωνο αριθ. 36, η οποία ήταν η μεγαλύτερη ακίνητη περιουσία στο εσωτερικό του εντός των τειχών της Θεσσαλονίκης. 
Η Εβραϊκή Κοινότητα ήταν ο ιδιοκτήτης πλήρως από όλη την περιοχή του Ταλμούδ Τορά, αν και δεν γνωρίζουμε πώς και πότε τα περιουσιακά της δικαιώματα αποκτήθηκαν. Επίσης, παραμένει άγνωστο πώς και πότε αυτό το τεράστιο κτήμα διαμορφώθηκε και όταν όλα αυτά τα κτίρια ήταν συγκεντρωμένοι στην ίδια περιοχή, αν και οι ενδείξεις δείχνουν προς τον 16ο αιώνα. Φαίνεται ότι αυτό ήταν ο πυρήνας του αρχικού χώρου δίνεται στις εβραϊκές κοινότητες, όταν ιδρύθηκαν στη Θεσσαλονίκη. 
Δεν είναι σαφές πότε το Ταλμούδ Τορά συναγωγή ιδρύθηκε στο συγκεκριμένο σημείο της πόλης.Λείπει από το μητρώο φόρου 1567, σε αντίθεση με όλα τα γνωστά συναθροίσεις οι οποίες περιλαμβάνονται σε αυτή την πηγή. Από την άλλη πλευρά, πηγές νωρίτερα από 1567 αναφέρει το Ταλμούδ Τορά συγκρότημα. 
Το Ταλμούδ Τορά συναγωγή κάηκε πολλές φορές, η τελευταία το 1898 και ξαναχτίστηκε το 1904.Ζημιές που προκλήθηκαν από την πυρκαγιά του 1917, δεν ήταν εκτεταμένες? Είχαν αποκατασταθεί πολύ σύντομα και πριν από το τέλος του έτους η συναγωγή στεγάζονται 39 πυρόπληκτων οικογενειών, 158 άτομα συνολικά. Ένα έγγραφο με ημερομηνία 1920 αναφέρει ότι υπήρχαν δύο συναγωγές που εκτελεί με το όνομα Ταλμούδ Τορά, το λεγόμενο Agadol (μεγάλο) και των λεγόμενων Akatan (μικρό)? Γνωρίζουμε τίποτα για τη συνέχεια. Αυτή είναι μια ανακατασκευή της αστικής περιοχής με η χρήση ενός χάρτη που απεικονίζει την παλιά σχεδίου. Ο χάρτης ρυθμίστηκε σε ένα σύγχρονο χάρτη στην ίδια κλίμακα (με την ευγενική προσφορά του Ellie Ghala-Gheorgila). Air φωτογραφίες που ελήφθησαν από το γαλλικό στρατό (1917) χρησιμοποιήθηκαν επίσης (ευγενική προσφορά του αείμνηστου Καθ. Χαράλαμπος Κ. Παπαστάθης). Έγγραφο 1: (Μια λεπτομέρεια από την Ghala-Gheorgila χάρτη): Οι εντοπιστούν οι θέσεις των ακόλουθων κτιρίων: YAHUDI χαμάμ (ακόμα υπάρχουσα), Alliance School (στο χώρο του σύγχρονου ξενοδοχείο Electra), Ταλμούδ Τορά.Σε αντιστοιχία με αυτά τα τρία σημεία, είναι οι τομές των παλαιών παράλληλους και κάθετους δρόμους, επίσης, επισημάνει (A1, A2, A3 και ούτω καθεξής). 910. Έγγραφο 2: (Μια λεπτομέρεια από μια φωτογραφία του αέρα που λαμβάνονται από το γαλλικό στρατό, Χ. Κ. Παπαστάθης αρχείο.). Τα σημεία τομής του εγγράφου 1, μεταφέρθηκαν σε αυτό το έγγραφο για να καθορίσει τις διασταυρώσεις των παράλληλων και κάθετων δρόμων. Σύμφωνα με αυτές τις γωνίες, το περίγραμμα του Ταλμούδ Τορά συγκρότημα συντάχθηκε). 910.1 Έγγραφο 3: (Μια λεπτομέρεια από μια άλλη φωτογραφία του αέρα που λαμβάνονται από το γαλλικό στρατό, Χ. Κ. Παπαστάθης αρχείο, από μια διαφορετική σκοπιά.). Η ίδια εργασία στο έγγραφο 2 έγινε για να σχεδιάσουμε το περίγραμμα του Ταλμούδ Τορά συγκρότημα στη φωτογραφία. 910.2
Ευγένεια Ch. Παπαστάθης

Έγγραφο 4: (Μια λεπτομέρεια από μια φωτογραφία του αέρα που λαμβάνονται από το γαλλικό στρατό, Χ. Κ. Παπαστάθης αρχείο.). Τα ευρήματα του εγγράφου 4 τέθηκαν στη φωτογραφία για να προσδιορίσει τις αντίστοιχες κτίρια. Οι ζημιές που προκλήθηκαν από την πυρκαγιά στις στέγες των συναγωγή Ταλμούδ Τορά (αριθ. 12) και Sicilia Yashan (αριθ. 13) είναι ορατά. Επειδή αυτά τα κτίρια υπέστησαν ζημιές μόνο στις στέγες τους, είχαν αποκατασταθεί σύντομα και στεγάζεται πυρόπληκτων οικογενειών. Αυτά τα κτίρια κατεδαφίστηκαν λόγω του νέου σχεδίου, όχι επειδή καταστράφηκαν από την πυρκαγιά. 910.3 συναγωγές γύρω από τον πυρήναεντοπίστηκαν Δεκαπέντε συναγωγές σχηματίζεται ένα ημικύκλιο προς τα νότια και ανατολικά του Ταλμούδ Τορά συγκροτήματος, δηλαδή με τους παρόντες όρους μεταξύ Ίωνος Δραγούμη και Καρόλου δρόμους Diehl. Σύμφωνα με τα έργα, τα μεγάλα του Συναγωγή, το μεγαλύτερο οικόπεδο έχει. Αυτό είναι μια ένδειξη ότι δεν υπήρχε αρκετός χώρος για κάθε συναγωγή, όταν η Σεφαραδίτες έφτασε στη Θεσσαλονίκη. Αντίθετα, υπήρχε έλλειψη χώρου για τα σπίτια και τα καταστήματα, σύμφωνα με την "askamot" οι οποίες δημοσιεύθηκαν στην εν λόγω περίοδο. Κατά την περίοδο 1882 - 1917 δεν επήλθαν αλλαγές στο σχέδιο πόλης για την περιοχή στα νότια του Ταλμούδ Τορά .Ερχόμαστε σε αυτό το συμπέρασμα συγκρίνοντας το 1917 χάρτη και τον λεπτομερή χάρτη που συντάχθηκε από τον οθωμανικό στρατό το 1882 (που δημοσιεύθηκε από Χεκίμογλου & Danacioğlu).Στο ίδιο χρονικό διάστημα, τα εσωτερικά αδιέξοδα στην περιοχή στα ανατολικά του Ταλμούδ Τορά ήταν ευθυγραμμισμένες και διευρύνθηκε, αλλά το σχέδιο πόλης δεν είδε δραματικές αλλαγές. Κατά συνέπεια, η θέση των εντοπίστηκαν συναγωγές και στους δύο τομείς θα πρέπει να ήταν πολύ παλιά.Αντίθετα, η παλιά Küçük Pazar (= η μικρή περιοδική αγοράς) στο νότιο-ανατολικά του Ταλμούδ Τορά κατεδαφίστηκε και ένα νέο πολεοδομικό σχέδιο τέθηκε σε εφαρμογή στην περιοχή, αν και το ιδιοκτησιακό καθεστώς δεν αλλάζει. 912 Η εντοπίστηκαν δεκαπέντε συναγωγές που σχηματίζεται ένα ημικύκλιο προς τα νότια και ανατολικά του Ταλμούδ Τορά συγκρότημα περιλάμβανε μερικά από τα παλαιότερα συναγωγές της Θεσσαλονίκης, τα οποία αναφέρονται στις πηγές του 16ου αιώνα. Οι θέσεις αυτών των συναγωγών είναι γεωγραφικές αποδείξεις ότι ο αρχικός πυρήνας των Εβραίων προσφύγων ήταν πολύ μεγαλύτερη σε μέγεθος από το Ταλμούδ Τορά συγκρότημα. Συναγωγές ιδρύθηκε πριν από 1567 Shalom: Η περιοχή του οικοπέδου ήταν 807 τετραγωνικών μέτρων.Απουλία: Η περιοχή του οικοπέδου ήταν 540 τετραγωνικών μέτρων. Καλαβρία Gerush: Η περιοχή του οικοπέδου ήταν 436 τετραγωνικών μέτρων. Καταλανής: Η περιοχή του οικοπέδου ήταν 426 τετραγωνικών μέτρων. Provencia: Η περιοχή του οικοπέδου ήταν 403 τετραγωνικών μέτρων.Otranto: Η περιοχή του οικοπέδου ήταν 236 τετραγωνικών μέτρων. Castilia: Η περιοχή του οικοπέδου ήταν 220 τετραγωνικών μέτρων. Συναγωγές ιδρύθηκαν μετά 1567 Hargavoah: Η περιοχή του οικοπέδου ήταν 357 τετραγωνικών μέτρων. Beit Yosef: Η περιοχή του οικοπέδου ήταν 300 τετραγωνικών μέτρων. Μαγιόρκα: Η περιοχή Το οικόπεδο 258 τετραγωνικών μέτρων. Italia Hadash: Η περιοχή του οικοπέδου ήταν 147 τετραγωνικών μέτρων. Beit Yuda: Η περιοχή του οικοπέδου ήταν 145 τετραγωνικών μέτρων. Ezrati: Η περιοχή του οικοπέδου ήταν 124 τετραγωνικών μέτρων. Beit Αβραάμ: Η περιοχή του οικοπέδου ήταν 105 τετραγωνικών μέτρων. Beit Isaac: Η περιοχή του οικοπέδου ήταν 104 τετραγωνικών μέτρων. Αυτή η εικόνα διακρίνει τις συναγωγές σε μια φωτογραφία της Θεσσαλονίκης, η οποία ελήφθη από το αεροπλάνο μετά την πυρκαγιά του 1917. Οι περισσότερες από τις συναγωγές είχαν επισκευαστεί μετά την πυρκαγιά και έδωσε καταφύγιο για εκατοντάδες των πυρόπληκτων οικογενειών. Υπενθύμιση: Μόνο συναγωγές προσδιορίζονται βάσει των νομικών εγγράφων (πράξεις) έχουν εντοπίσει. 913 Rogos: Απομεινάρια και παραμύθια από μια παλιά Εβραϊκή συνοικία
Ευγενική Έλλη Γκαλά-Georghila

Μετά οι Οθωμανοί κατέλαβαν Θεσσαλονίκη (1430) τριακόσια Μουσουλμάνοι ιδρύθηκε στη γειτονιά του Kataphyge και έζησε ανάμεσα στους χριστιανούς κατοίκους. Οι νεοφερμένοι χρησιμοποιούνται τρία τζαμιά, ένα εκ των οποίων ήταν Abdullah Kadi (Block 221). Το φορολογικό μητρώο του έτους 1500 εκθέσεις 51 μουσουλμάνοι ενήλικες άνδρες, συμπεριλαμβανομένων των αρτοποιών, ράφτες, λουτρό-φύλακες, και πρώην σκλάβους. Οι Σεφαραδίτες ιδρύθηκε το Kataphyge στα τέλη του 16ου αιώνα, ίσως μετά τη μεγάλη πυρκαγιά του 1520 919,1 Το παλιό (μαύρες γραμμές) και των νέων (πράσινες γραμμές) σχεδίου της περιοχής Rogos. Σημειώνονται τα σωζόμενα παλιά κτίρια. Αγορά των αλεύρων (Un Καπάνι) βρισκόταν μεταξύ του πυρήνα της εβραϊκής εγκατάστασης (Ταλμούδ Τορά) και τη γειτονιά Rogos.Rogos και Un-Καπάνι περιοχές που διασχίζεται από ένα ποτάμι, κατά μήκος του οποίου νερόμυλους βρίσκονταν. Της Πορτογαλίας και της Σικελίας Εβραίοι αγόρασε γη και είναι εγκατεστημένα στην περιοχή πέρα από Καπάνι και το ποτάμι. Ο οικισμός ήταν ένα μεγάλο βήμα και μπορεί να γίνει κατανοητή μόνο στο πλαίσιο της εκτεταμένης αστικής αλλαγές. 918,4 Πορτογαλίας και της Σικελίας Εβραίοι είχαν ήδη στη γειτονιά Rogos, όταν η Shabetai κίνημα επηρέασε την Ισραηλιτική Κοινότητα (τέλη 17ου αι.) Ένας αριθμός των εβραϊκών οικογενειών προσηλυτίστηκαν στο Ισλάμ (Dönme). Το τζαμί του Kadi Αμπντουλάχ έγινε ένα από τα κύρια τζαμιά Dönme, ιδίως του Karakaş αίρεσης. Η καταστροφή της μεσαίας τάξης Η πυρκαγιά του 1917 κατέστρεψε το κέντρο της πόλης, συμπεριλαμβανομένων των Rogos περιοχή. Η ανοικοδόμηση των σπιτιών στην καμένη περιοχή ήταν απαγορευμένη, προκειμένου να προετοιμάσει ένα νέο σχέδιο πόλης για τη Θεσσαλονίκη. Το νέο σχέδιο της πόλης που εμπλέκονται νέα οικόπεδα και τους δρόμους. Οι κάτοικοι παραμένουν άστεγοι και αχρησιμοποίητο για χρόνια. Υπέρ της διαδικασίας ανασχεδιασμού, κάθε νομικό δικαίωμα στη γη καταργήθηκε και αντικαταστάθηκε με το δικαίωμα των παλαιών ιδιοκτητών να συμμετάσχουν στις δημοπρασίες για τα νέα οικόπεδα. Το δικαίωμα συμμετοχής στις δημοπρασίες τεκμηριώθηκε από ένα νομικό έγγραφο (ktimatographon ), το οποίο επιβεβαίωσε την αξία του παλαιού οικόπεδο, με βάση την εκτίμηση που πραγματοποιήθηκε από τους δημόσιους υπαλλήλους και κατώτερα δικαστήρια. Κατά τη διάρκεια της μακράς περιόδου, μεταξύ της φωτιάς και των πλειστηριασμών, οι περισσότεροι από τους ιδιοκτήτες παλαιών πωλείται "ktimatographa" τους για να επιβιώσουν. τι συνέβη στους ROGOS ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΜΕΤΑ ΤΟ 1917 FIRE ΟΙΚΟΠΕΔΟ ΑΡΙΘΜΟΣ οικογένειας που κατείχε την ΟΙΚΟΠΕΔΟ ΠΕΡΙΟΧΗ M2 τι συνέβη στο KTIMATOGRAPHON 202 / 1 Σαλτιέλ Σαλτιέλ 137 SOLD202/2 Djoya Πέσαχ 60 SOLD 202/3 Διάδρομος 8 202/4 Yuda, Aharon, Samuel Arditti 200 SOLD202/5 Florentin (ένα βιβλίο-συνδετικό υλικό) & Esformes (A Smith) 191 SOLD 202/6 Mallah Yuda Kohen 117 NO DATA 202/7 Yako Almosnino 132 ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΟΥ ΙΔΙΟΚΤΗΤΗ ΚΤΗΜΑΤΙΚΗ 202/8Μουσών Jakob Καπόν (μουσικός), Yako Μεναχέμ Algava 76 SOLD 202/9 Myrjam Salomon Μπεράχα, σύζυγος του Simon Μόλχο 135 NO DATA 202 / 10 Jakob Muson Σαλτιέλ (ράφτης) 139 ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΟΥ ΙΔΙΟΚΤΗΤΗ ΚΤΗΜΑΤΙΚΗ 202/11 Παναγία Χαλκέων [Kazandjilar Τζαμί κατά τη διάρκεια της Οθωμανικής περιόδου] 520 202/12 Isaac Μορδοχάι Azaria (μουσικός) 97 SOLD 202/13 Sarah Levy, Σαλτιέλ Amiras 604 SOLD Επιπλέον, οικόπεδα τους ήταν πάρα πολύ μικρό σε σύγκριση με τα νέα οικόπεδα (> 240m2), οπότε δεν είχε καμία πιθανότητα να ανακτήσουν τη γη τους, ακόμη και αν συμμετείχαν στις δημοπρασίες. το δύσκολο ρόλο της Ισραηλιτικής ΚοινότηταςΑρχίζοντας το 1917 και μέχρι μέχρι την εξαγωγή του Θεσσαλονικείς Εβραίους στα στρατόπεδα του θανάτου (1943), η Ισραηλιτική Κοινότητα της Θεσσαλονίκης είχε να αντιμετωπίσει την πενιχρή πρόβλημα της στέγασης του εβραϊκού πληθυσμού άπορος. Θα ασχοληθεί με αυτό με τον ίδιο τρόπο που είχε αντιμετωπιστεί με τη φωτιά 1890, δηλαδή με σχηματισμό οικισμούς προάστια της πόλης.Ωστόσο, αυτή τη φορά τα θύματα πυρκαγιάς ήταν πολλά περισσότερα και του αντισημιτισμού κάνει τη ζωή στο μακρινό οικισμό είναι επικίνδυνο. Μετά τη δολοφονική επίθεση εναντίον του οικισμού Campbell (1931) ο πληθυσμός σε αυτές τις μακρινές οικισμών μειώθηκε σημαντικά. Εκατοντάδες άστεγες οικογένειες έμειναν στις συναγωγές και σχολεία, ακόμη και τόσο αργά όσο το 1939. 933,1
Γεννάδειος Βιβλιοθήκη

Ένα υπόμνημα από την Ισραηλιτική Κοινότητα Θεσσαλονίκης υπέβαλε στην ελληνική κυβέρνηση (1931) όσον αφορά του δύο σημαντικά προβλήματα: Η αντισημιτική προπαγάνδα («τα μέτρα συγκράτησης των δαπανών που προβλέπονται από το νόμο αποδείχθηκαν ανεπαρκή») και το περίβλημα του πένητες, ένα πρόβλημα που η Κοινότητα, παρά το γεγονός ότι είχε φιλοξενήσει ήδη 2.500 οικογένειες, «δεν ήταν σε θέση να λύσει από μόνος του, χωρίς την αποφασιστική υποστήριξη του κράτους». [Γεννάδειος Βιβλιοθήκη, Φ. Δραγούμη αρχεία]. 
933.2 
Ένα νέο μνημόνιο (1934) για το θέμα της στέγασης, το οποίο μέχρι τότε είχε γίνει «αγωνιώδη». Εκατοντάδες οικογένειες παρέμειναν άστεγοι μετά την επίθεση σε οικισμό Campbell και η εγκατάλειψή τους από τους κατοίκους της, καθώς και η απαλλοτρίωση των οικοπέδων που χρησιμοποιούνται για οικογένειες άπορος καταφύγιο. [Γεννάδειος Βιβλιοθήκη, Φ. Δραγούμη αρχεία]. Αντισημιτισμός Τα βασικά συστατικά του αντισημιτισμού στη Θεσσαλονίκη ήταν ο φόβος για το άγνωστο και τη δεισιδαιμονία.Ακόμη και στην αρχαία Ελλάδα υπήρχε το "αίμα" δεισιδαιμονία και είναι αυτονόητο ότι θα υπάρξουν περισσότερα από αυτό στις περιοχές οι οποίες ενσωματώθηκαν στην Ελλάδα το 1912-13. μια επιστολή που γράφτηκε από το μέλος του Κογκρέσσου Isaac A. Siaki (11/29/1932) και απευθύνεται προς τον Πρωθυπουργό Παναγή Τσαλδάρη. Μέσα από αυτό ζητείται η απόλυση του διευθυντή του Γραφείου Τύπου, καθώς και τη μεταφορά του διευθυντή του Υπουργείου Εξωτερικών Υποθέσεων, τόσο της Γενικής Διοίκησης Μακεδονίας (ο πρόδρομος του Υπουργείου Μακεδονίας-Θράκης), λόγω δηλώσει τους και πραγματικά αντισημιτισμό. Ο διευθυντής του Γραφείου Τύπου θεωρήθηκε ως ο ηθικός αυτουργός της επίθεσης εναντίον του οικισμού Κάμπελ. Παρ 'όλα αυτά παρέμεινε στη θέση του περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο υπαλλήλων. (Γεννάδειος Βιβλιοθήκη, Φ. Δραγούμη αρχεία).4 του Απριλίου 1933: A τηλεγραφήματα από Φ. Δραγούμη, ο Γενικός Διοικητής Μακεδονίας, ζητώντας από τον Αρχηγό της Αστυνομίας να συμβουλεύει EEE να σταματήσει ... λιθοβολισμού τις συναγωγές. (Γεννάδειος Βιβλιοθήκη, Φ. Δραγούμη αρχεία). .......  "Ξέρουμε τι οι Εβραίοι είναι (...) Είναι οι απαλλοτριωτών των εργαζομένων μας, οι Έλληνες μισούν ζεσταίνει που καταβροχθίζουν τα εσωτερικά μέρη του έθνους μας, αυτούς που το προετοιμάζουν κάθε καταστροφή (...) Τα δηλητήρια που έδωσε στην ελληνική ανθρώπους να πίνουν όλη φορές, δεν θα είμαστε αυτοί που θα ξεχάσετε.Αυτό το έθνος έχει ανατραφεί να μισώ το έθνος μας ... Οι ξένοι, που Τσαλδάρης σήμερα επαίνους, είναι αυτοί που κατά τη διάρκεια της υποδούλωσης μας συνεργάστηκε με τους τυράννους ... Η χώρα μας δεν πρέπει να υποδουλωθεί από τους Εβραίους ... (Εφημερίδα Μακεδονία, 09/08/1934).Το σκίτσο απεικονίζει το Αρχιραββίνος επισκέπτεται ο πρωθυπουργός Π. Τσαλδάρης και ο Υπουργός Εξωτερικών Δ. Μάξιμο. Οι γειτονιές της Ανατολικής  Ο μεγάλος αριθμός των αστέγων και απόρων Εβραίοι (εκτιμάται ότι έως και 20.000 άτομα από τον Ερυθρό Σταυρό το 1918) ήταν το κύριο πρόβλημα της Εβραϊκής Κοινότητας στην μεσοπόλεμο. Η συμβολή της κυβέρνησης και των τοπικών αρχών στην επίλυση αυτού του προβλήματος, η οποία συνέπεσε με την άφιξη των Ελλήνων προσφύγων από τη Μικρά Ασία, ήταν συμπληρωματική. Να δώσουμε τα σπίτια σε άστεγους τα μέλη της, η Ισραηλιτική Κοινότητα ιδρύθηκε γειτονιές, κυρίως στα ανατολικά και οι δυτικές αστικές επεκτάσεις του πυρήνα της πόλης. Στο ίδιο χρονικό διάστημα, ένας μεγάλος αριθμός των Εβραίων που υποχρεώθηκαν να εγκαταλείψουν το κέντρο της πόλης αγοράσει ή να νοικιάσει σπίτια στα νέα ανατολικές γειτονιές, κοντά στους κοινόχρηστους αυτούς. Προτίμησαν δρόμους παράλληλα με τον άξονα της Λεωφόρου Δημοκρατίας (σήμερα Βασιλίσσης Όλγας). Ως εκ τούτου, κατά τη διάρκεια του μεσοπολέμου, αν και το κέντρο της παλιάς πόλης δεν εγκαταλείφθηκε, το γεωγραφικό κέντρο του Εβραϊσμού μετακινήθηκε προς την ανατολική πλευρά της πόλης. Η συναγωγές στην ανατολική περιοχή της Θεσσαλονίκης Με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία, είμαστε σε θέση να εντοπίσει 23 συναγωγές στην ανατολική περιοχή της Θεσσαλονίκης. Εκτός από την Bet Σαούλ συναγωγή, το υπόλοιπο των συναγωγές είχαν μεταφερθεί εδώ από το κέντρο της Θεσσαλονίκης, λόγω της εκ νέου σχεδιασμό της πόλης. 1. Η ιταλική συναγωγή. 48, οδό Βελισσαρίου 2. Αγνώστων στοιχείων. 49, Spartes οδό 3. Αγνώστων στοιχείων. 8, Κύπρος Οδός 4. Το Ταλμούδ Τορά συναγωγή. 3, Edmond Rostand οδό 5. Η συναγωγή Carasso. 18, Spartes Οδός 6. Το στοίχημα Σαούλ συναγωγή. 81, οδός Βασ. Όλγας 7. Η Λισαβόνα Chadash συναγωγή. 74, οδός Βασ. Όλγας 8. Η συναγωγή Οτράντο. 34, οδό Μπότσαρη 9. Το Sicilia Yasyan συναγωγή. 11, Δ. Ρογκότη Οδός 10. Η συναγωγή Aragon. Αγία Φωτεινή. 11. Η συναγωγή Bela. 66, Μιαούλη 12. Το στοίχημα Isaac Herrera συναγωγή. 95, οδό Μακεδονίας 13. Το Italia Hadash συναγωγή. Γραβιάς και Θάλητος 14. Η συναγωγή Yahia. 6, Κατσιμίδου Οδός 15. Η Mograbish συναγωγή. Hirsch νοσοκομείο. 16. Η Nevee Shalom. Οδός Καστοριάς 17. Αγνώστων στοιχείων. Καλαμαριά οικισμός. 18. Η συναγωγή Marmoles.Ομήρου Street και το Αιγάλεω Οδός 19. Το Har gavoa συναγωγή. Χαριλάου. 20. Το Bet Ισραήλ συναγωγή. 4, Υμηττού (151). 21. Η συναγωγή του οικισμού «6». 22. Η συναγωγή του οικισμού Κάμπελ. 23. Η συναγωγή Sarfati. Πιττακού Οδός 151 Προκειμένου να λυθεί το πρόβλημα των ανθρώπων που έμειναν άστεγοι από την πυρκαγιά του 1917, η Εβραϊκή Κοινότητα, αγόρασε 35 οικόπεδα και χωράφια που ενώθηκαν για να σχηματίσουν ένα μεγάλο οικισμό, γνωστή ως 151. Ο οικισμός καταλαμβάνει συνολικά 315.000 τετραγωνικών μέτρων. Αρχικά, στους διάφορους τύπους των σπιτιών που υπήρχαν στο χώρο (είτε παλιοί στρατώνες ή νέες κατοικίες) 1.000 οικογένειες ήταν συσκευασμένα. Μέχρι το 1940 ο αριθμός τους είχε ανέλθει σε 1.200. Περίπου το 60% των οικογενειών αυτών ήταν χωρίς μέσα (λόγω χηρείας, ανεργίας, γήρατος ή λόγω της ύπαρξης πολλών παιδιών στα νοικοκυριά χαμηλού εισοδήματος.) Είχαν εξαρτάται από τη βοήθεια της Ισραηλιτικής Κοινότητας ή τις σπάνιες δημόσιες υπηρεσίες. 923

Δείτε λαμβάνονται από το νότιο άκρο της οδού Παπαναστασίου (το ήσυχο δρόμο στο πρώτο πλάνο της εικόνας) Ένα συγκρότημα κατοικιών, βασίζονται σε οδό Παπαναστασίου (κάτω τμήμα του 151), για να στεγάσει τους πυρόπληκτους της εκκενωθεί γειτονιάς Campbell. Πήρε το όνομά του «New Campbell». Η υπόθεση Campbell Μια νέα ανάγκη για τη στέγαση των αστέγων Εβραίων εξελίχθηκε το 1927, όταν η Akce γειτονιά mescid, που βρίσκεται στην καμένη περιοχή, κατεδαφίστηκε.Μετά από πολλά αιτήματα που υποβλήθηκαν από την Ισραηλιτική Κοινότητα, μια έρημη βρετανικό στρατόπεδο με έκταση 45 στρεμμάτων απαλλοτριώθηκε για να στεγάσει τους άστεγους. Η Εβραϊκή Κοινότητα αγόρασε απευθείας από τους ιδιοκτήτες το σύνολο της περιοχής και στεγάζονται 210 οικογένειες.
Ευγένεια Ανανίας Tsirambidis 









935 
Αυτός ο χάρτης απεικονίζει την περιοχή του οικισμού Campbell. Η συναγωγή βρισκόταν στο σημείο 12 
Τη νύχτα της 23 Ιούν 1931 υπήρξαν ταραχές στο κέντρο της πόλης, όταν η φασιστική οργάνωση EEE διανέμονται αντι-εβραϊκή προπαγάνδα φύλλα και επιτέθηκαν εβραϊκή ιδιοκτήτες καταστημάτων.Μετά από αυτό, οι επιθέσεις εναντίον των Εβραίων πραγματοποιήθηκε στο: 
Κοντά σε οικισμό 151 (24 Ιουνίου) 
κατά οικισμού 151 (26 Ιουνίου) 
κατά διακανονισμού "6" (27 Ιουνίου) 
Το βράδυ της 29ης Ιουνίου, μια ομάδα περίπου 350 ατόμων στασίασαν εναντίον Το απομονωμένο οικισμό Campbell, δολοφονούνται, βιάζονται, και έκαψαν μέρος της. 
Μαζί με τους 700 κατοίκους του οικισμού Κάμπελ, εκατοντάδες περισσότερο από άλλους οικισμούς, από τις παρυφές της πόλης, φυγή στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, όπου τους προσφέρονται προσωρινή στέγαση στα σχολεία και συναγωγές. 
Τον Απρίλιο του 1932 στην Βέροια έγινε η δίκη όσον αφορά τα γεγονότα σε οικισμό Campbell. «Η ελληνική δικαιοσύνη ήταν θριαμβευτική". Όλοι οι κατηγορούμενοι ήταν έντονη να είναι αθώος. The Baron Hirsch Οικισμός The Baron Hirsch οικισμός ιδρύθηκε από την Ισραηλιτική Κοινότητα μετά την πυρκαγιά του 1890, για να στεγάσει τους πυρόπληκτους, οι οποίοι, μέχρι τότε, κατοικείται κατά μήκος της παραλίας της πόλης της Θεσσαλονίκης. Λόγω της πυρκαγιάς, η περιοχή γύρω από το χώρο περιπάτου εκκενώθηκε και προγραμματίζεται εκ νέου με την ευρύτερη δρόμους.Τα οικόπεδα που διαμόρφωσε το Baron Hirsch οικισμός αγοράστηκαν Μάιο 1891. Οι τίτλοι που αναφέρονται στο συνολικό ποσό των 35.000 τετραγωνικών μέτρων. Αρχικά η Βαρώνου Χιρς οικισμός περιλαμβάνονται 153 σπίτια, τα οποία φιλοξενούνται περίπου 285 οικογένειες (σύμφωνα με το R. Μόλχο). A 1931 έκθεση αυτή καταγράφει τις 250 "σπιτάκια" (casicitas) και αναφέρει ότι: «Το οικόπεδο [των οικισμών] γη περιβάλλεται από έναν χείμαρρο. Ανάμεσα στα σπίτια που χτίστηκαν από την Κοινότητα, υπάρχουν και μικρότερες που ανήκουν σε άλλους ανθρώπους, οι οποίοι πληρώνουν κάποιο ενοίκιο για τη γη που καταλαμβάνουν ". Ένα απόσπασμα από μια βρετανική 1943 χάρτη: The Baron Hirsch οικισμός εκτείνεται από Moeses Street (σήμερα Τσορλίνη Οδός), στη δυτική, την 26η Οκτωβρίου οδό στα ανατολικά.
Unidintified οικογένεια, Baron Hirsch Area, 1930








929.2 
Στο μεταξύ τραπεζών του χειμάρρου και των σιδηροδρόμων κατοικείται φτωχές εβραϊκές οικογένειες. Τα διαθέσιμα έγγραφα δείχνουν ότι οι κάτοικοι του οικισμού ήταν πωλητές τσάντα, εργάτες και οι αχθοφόροι. Τα ποσοστά ανεργίας μεταξύ του πληθυσμού του οικισμού ήταν πολύ υψηλές.
Εβραϊκό Μουσείο Θεσσαλονίκης










930 
Η κλινική ψυχικής (διασταύρωση των Γιαννιτσών Οδός και Σταύρου Βουτυρά Οδός) Regie Vardar Μετά τις 1890 πυρκαγιά μικρών εβραϊκών οικισμών για τους άστεγους πυρόπληκτους χτίστηκαν στις δυτικές παρυφές της πόλης, δίπλα στους βάλτους και στο εργοστάσιο του καπνού Οθωμανικής Monopoly (Regie). Αυτές ήταν οι «καλύβες», η «Μπάρα» (= Swamp), η "Mezarlik" (= νεκροταφείο) και το Mustafa Arif οικισμός, που βρίσκεται στο ανατολικό τμήμα του σύγχρονου σιδηροδρομικού σταθμού. Το 1917 πυρκαγιά προκάλεσε νέα θύματα φωτιά που έπεσε σε ακόμα περισσότερες κατηγορίες από ό, τι πριν. Όλοι τους κοίταξε για φθηνά καταφύγιο στην περιοχή γύρω από το παλιό εργοστάσιο καπνού. Ως αποτέλεσμα, η «Τενεκέ Μαχαλά" [δηλαδή μια γειτονιά με τις τσίγκινες παράγκες] διαμορφώθηκε, προς την περιοχή όπου Λεωφ. Καλλιθέας είναι σήμερα.«Τενεκέ Μαχαλά» διευρύνθηκε το 1922-23, όταν χιλιάδες πρόσφυγες από τη Μικρά Ασία και τη Θράκη εγκαταστάθηκαν εκεί και έχτισαν καλύβες τους. Οι 1.400 κάτοικοι ζούσαν σε καταφύγια που κατασκεύασαν με τα χέρια τους, ή στις καμπίνες προηγουμένως χρησιμοποιούνταν από τον Α 'Παγκόσμιο Πόλεμο Entente στρατό ή σε καλύβες φτιαγμένες από κονσέρβες τροφίμων στρατιωτών.Οι κάτοικοι ήταν η φτωχότερη στην πόλη: «Σε σύγκριση με τον οικισμό Regie, που του Βαρώνου Χιρς θεωρήθηκε κύρους" (Gila Hadar). Πολλοί κάτοικοί της ήταν τόσο κακή, που ποτέ δεν πήγαν έξω από τον οικισμό. Λόγω των γύρω βάλτους, ελονοσία ισχυρίστηκε αμέτρητες ζωές και σχεδόν σε κάθε κάτοικο υποφέρει από αυτό. Από το 1919, ως αποτέλεσμα της πίεσης που ασκείται από τον Ερυθρό Σταυρό, καθώς και από άλλους διεθνείς οργανισμούς, οι αρχές του κράτους δημιούργησε μια διευθέτηση για τους πυρόπληκτους άπορος στην περιοχή Regie Vardar (δημόσια εργατικές κατοικίες). Οι άστεγες οικογένειες πήραν τα σπίτια πάνω από την ισχύ πριν από την κατασκευή ολοκληρώθηκε. Τα κτίρια "δόθηκαν για ενοικίαση", δηλαδή οι ​​ενοικιαστές πλήρωνε το ενοίκιο στο κράτος. Τα σπίτια ήταν νεόκτιστα, ωστόσο ο αριθμός τους ήταν δυσανάλογα μικρότερος από τον αριθμό των οικογενειών που φιλοξενούνται. Η δημόσια εργατικές κατοικίες βρισκόταν ανάμεσα στο νεκροταφείο της Αγίας Παρασκευής, Λαγκαδά Οδός και Doudoular Street (σημερινή οδός Κολωνιάρη). Η ιστοσελίδα αναλήφθηκε τελικά από το «Αξιός» εργασίας εργατικές τάξης. 928-2
Εβραϊκό Μουσείο Θεσσαλονίκης








Η σφραγίδα της Ένωσης της Habitant του (μια οργάνωση που ήταν ένας μετασχηματισμός του kehila) και την υπογραφή του προέδρου της Lazar Ισαάκ. [Κέντρο Ιστορίας Θεσσαλονίκης]. Υπήρχαν δύο οργανώσεις («κλαμπ») στο Regie Βαρδάρη. Συναγωγή του οικισμού ονομάστηκε Shaukat Shalom.
Εβραϊκό Μουσείο Θεσσαλονίκης










928-4 Το κτίριο στέγαζε το σχολείο του οικισμού Regie Βαρδάρη. Το 1939 806 μαθητές ήταν εγγεγραμμένοι. Είχε διευθυντής, Alberto Αττάς, επτά κυβερνήτες σχολείο και schoolmistresses και δύο υπηρέτες. Επίλογος Ιστορική έρευνα εξελίσσεται κάθε φορά που μια γενιά προκύπτει ότι ζητά νέα ερωτήματα για το τι πραγματικά συνέβη στο παρελθόν. Ψάχνοντας για ορόσημα είναι ένας νέος τρόπος για να αναζητήσετε το παρελθόν . Δεν είναι μόνο σχετικά με τις τοποθεσίες, αλλά και για τους ανθρώπους που έζησαν σε αυτές τις τοποθεσίες.
Η φωτογραφία που παρουσιάζονται εδώ είχε ληφθεί πριν από 80 χρόνια και απεικονίζει ένα παιδί που έζησε στον οικισμό Baron Hirsch. Η ταυτότητά του παραμένει άγνωστη.Αλλά αυτό που λείπει σήμερα, ακόμη περισσότερο από ό, τι την ταυτότητά του, είναι η όψη του? Όπως ακριβώς χάσετε την όψη των χιλιάδων παιδιών που δεν κάνει να είναι εδώ ανάμεσά μας σήμερα. Τα παιδιά τους θα ήταν συνταξιούχοι από τώρα. Τα εγγόνια τους και τα δισέγγονα θα ήταν δικηγόροι μας, τους γιατρούς μας, τους υπαλλήλους μας, τους εργοδότες μας, οι ανταγωνιστές μας, συνοδοιπόροι μας στο λεωφορείο, οι οπαδοί του αθλητισμού ομάδας μας, τους συναδέλφους μας στην κοινωνική αγώνες μας, τους φίλους μας. 
Η αγοριού τα εγγόνια και τα δισέγγονα δεν είναι εδώ μαζί μας σήμερα, καθώς λείπουν επίσης πολλά άλλα παιδιά, που δεν έχουν καν φωτογραφία τους που λαμβάνονται. Θα ήταν δεκάδες χιλιάδες από τώρα. 
Κάθε ένας από εμάς έχει δεκάδες γνωστούς χιλιάδες λιγότερα από ό, τι θα μπορούσε να έχει.  
Κάθε ένας από εμάς έχει λιγότερους φίλους από ό, τι δικαιούται να έχει. 
Και αυτό είναι πραγματικά μεγάλη επίπτωση της γενοκτονίας του όρου.