Παρασκευή, 25 Μαΐου 2012

Τσίπρας, ο ροκ σταρ της πολιτικής στην Ελλάδα


Ο όρος «σέξι» δεν είναι ένας επιθετικός προσδιορισμός που θα περιέγραφε τους περισσότερους Έλληνες πολιτικούς. Όταν ο Αλέξης  αναδείχτηκε σε θριαμβευτή των εκλογών, όμως, τα πράγματα άλλαξαν. Ο πρόλογος του Reuters στο εκτενές αφιέρωμα για τον ηγέτη του ΣΥΡΙΖΑ ήταν απλώς η αρχή μιας παγκόσμιας εμμονής για το νέο καυτό πρόσωπο της διεθνούς πολιτικής σκηνής.
«Ένας μηχανόβιος πρώην κομμουνιστής με θεληματικό πηγούνι, πυκνά μαύρα μαλλιά, πυρακτωμένο βλέμμα και ελκυστική σύντροφο, ο Αλέξης Τσίπρας αποπλάνησε τον ελληνικό λαό με την υπόσχεση που τους έδωσε ότι θα κάνει αυτό που οι Ευρωπαίοι ηγέτες θεωρούν απίθανο: θα κρατήσει την Ελλάδα στο ευρώ σκίζοντας το σχέδιο διάσωσης που ξορκίζει την πτώχευση». Με αυτές τις τέσσερις γραμμές το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters προλόγισε το προφίλ του Αλέξη Τσίπρα που θα εξίταρε τα παγκόσμια media και θα τα έσπρωχνε να τον αναγάγουν στο νέο αγαπημένο τους σταρ της παγκόσμιας πολιτικής σκηνής.
Ο συνδυασμός του ατίθασου νέου πολιτικού που δεν φοράει γραβάτα με τον δυναμικό εκφραστή μιας ισχυρής πλειοψηφίας που χτυπά το χέρι στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων με τους ισχυρούς της «δύσης» (σε μία χρονική στιγμή κατά την οποία η ελληνική πολιτική έμοιαζε εντελώς παραδομένη στο τραστ Μέρκελ – Σαρκοζί) έχει δώσει στον Αλέξη Τσίπρα το εκτόπισμα ενός ροκ σταρ των κοινοβουλίων.
Η φωτογραφία του Αλέξη Τσίπρα να κάθεται χαλαρός πάνω στο παλιομοδίτικο ξύλινο γραφείο, χωρίς γραβάτα, με το πρώτο κουμπί του πουκαμίσου του ανοιχτό και το χαμόγελό του πλατύ, ήταν ίσως η καλύτερη εικόνα που θα μπορούσε να συνοδεύσει το άρθρο του απεσταλμένου της Paris Match στην Αθήνα, ενός δημοσιογράφου ο οποίος έβλεπε τα πάντα μαύρα γύρω του στην ελληνική πρωτεύουσα αλλά λάτρεψε τον Αλέξη…
«Αλέξης Τσίπρας, ο άνθρωπος που φοβάται η Ευρώπη», είναι ο τίτλος του γαλλικού περιοδικού για το οποίο ο ηγέτης του ΣΥΡΙΖΑ περιγράφεται ως ο άνθρωπος-κλειδί της ελληνικής πολιτικής, ο οποίος δεν θα στηρίξει καμία κυβέρνηση που απειλεί να συνεχίσει τις μειώσεις εισοδημάτων και είναι εκείνος που κάνει τη διαφορά σε ένα «μαύρο» κείμενο όπου εκτιμάται ότι «Στα πόδια της Ακρόπολης η Αθήνα λυώνει στη μιζέρια».