Σάββατο, 7 Απριλίου 2012

Ή τις φρεγάτες ή λουκέτο,το δίλημμα που θέτουν τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά με ομηρους 1000 εργαζόμενους





Τα πράγματα με τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά είναι απλά και ας προσπάθησαν υπουργοί και κυβερνήσεις,μέσω νόμων ,συμβάσεων και ερμηνειών να μας μπερδέψουν.Η απόφαση της ιδιοκτησίας του Ισκαντάρ Σάφα για εκ περιτροπής εργασία μιας ημέρας για κάθε εργαζόμενο είναι μία ακόμη πίεση προς την κυβέρνηση να δώσει χρήμα.Που φυσικά δεν υπάρχει.

Η αλήθεια είναι πολύ πικρή αλλά κάποια στιγμή ,δυστυχώς,πρέπει να την αντιμετωπίσουμε:

•1000 και πλέον οικογένειες ζουν χρόνια τώρα με την αγωνία ότι αύριο το πρωί δεν θα έχουν δουλειά. Αυτοί οι εργαζόμενοι είναι οι όμηροι και των Γερμανών που αφού θησαύρισαν από τα ναυπηγεία έφυγαν άρον άρον και του διαδόχου τους Ισκαντάρ Σάφα και των κυβερνήσεων που υπέγραψαν συμβάσεις τις επιπτώσεις των οποίων βρίσκουμε μπροστά μας.

•Τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά ζούσαν από το ελληνικό δημόσιο.Οι Γερμανοί τα πήραν με προίκα τα υποβρύχια κι άλλα προγράμματα του ΠΝ. Πολλά δις. Ο Ισκαντάρ Σάφα τα πήρε με προίκα άλλα δύο υποβρύχια που είναι βέβαιο ότι το ΠΝ δεν χρειαζόταν.Άλλα δύο δις. Μόνο που στο μεταξύ είχε “πλακώσει” το ΔΝΤ και το πράγμα μπερδεύτηκε.

•Τώρα πιέζει όχι τόσο επειδή όπως λέει στην ανακοίνωσή της η διοίκηση των Ναυπηγείων το ελληνικό δημόσιο δεν είναι συνεπές στις υποχρεώσεις του. Πιέζει για να δοθεί κι άλλη προίκα. Κι αυτή δεν είναι άλλη από τις περιβόητες φρεγάτες Fremm.Πρόγραμμα που ο ίδιος ο Βενιζέλος είχε κοστολογήσει στα επτά δις ,οι άνθρωποι των Γάλλων και οι “λομπίστες” τους κατεβάζουν το ποσό στα 4 δις.Αν μας χρειάζονται τα πλοία θα το πει το ΠΝ αν έρθει η ώρα να πάρει θέση.

Αυτό είναι το παρασκήνιο του νέου κύκλου πιέσεων. Ή προίκα ή λουκέτο.

Το ερώτημα είναι τι θα είχε κοστίσει στο ελληνικό δημόσιο αν είχε εξασφαλίσει εργασία στους εργαζόμενους - ή σε κάποιους απ΄ αυτούς για να είμαστε ρεαλιστές- του Σκαραμαγκά ,είτε κρατώντας το ναυπηγείο ανοιχτό ως ναυπηγείο του ΠΝ ,που έτσι κι αλλιώς ήταν,είτε δίνοντάς τους δουλειά με ένα είδος “μετάταξης” σε κρατικές υπηρεσίες. Αυτοί που έχουν μελετήσει το θέμα λένε ότι οι Έλληνες φορολογούμενοι θα είχαν κερδίσει πολλά.

Ποια είναι η λύση; Όχι πάντως να φορτωθούν οι Έλληνες φορολογούμενοι με 4,5 ή 7 δις. Αν κάποιος από το ΥΕΘΑ έχει διαφορετική άποψη ας τη καταθέσει. Γιατί υπογείως πολλά ακούγονται…